Przez Wysoki Dział

Przez Wysoki Dział by Polek
Przez Wysoki Dział, a photo by Polek on Flickr.

Wczorajsze fiasko z załatwianiu noclegu gdzieś na szlaku zmusza mnie to mocnego odbicia na zachód. Celem jest Ropienka (i sklep w niej), ale żeby nie było tak prosto ruszam z powrotem do niebieskiego szlaku i dalej na Wysoki Dział wchodzę nim. Mój gospodarz straszył mnie pokrzywami do ramion, ale rzeczywistość jest dużo bardziej prozaiczna. Jest tam po prostu błotniasto. Co akurat w takie suche lato ma drzugorzędne znaczenie. Znakowanie, którego też miało nie być występuje, nawet przyzwoicie, co oczywiście nie przeszkadza mi zgubić ścieżkę choć raz. Szlak idzie nowszą drogą leśną w lewo, ja próbuje najpierw prawo, a później odnajduję resztki drogi na wprost – jak mówi mapa. W rzeczywostości trochę ściąga mnie w prawo, co muszę w pewnym miejscu skorygować. Nie jest to żadną filozofią, bo wiem dokładnie gdzie jestem dzięki raportowaniu położenia GPS na mapie wygranej do programu smartfona. Dlatego dźwigam dodatkowe baterie, by mieć ten komfort. To druga wyprawa (w 2013 korzystałem też z tego), która opiera się na takim uproszczeniu, wtedy jednakże miałem tylko mapę Ziemi Kłodzkiej, teraz powinienem mieć pełne pokrycie.
Podejście zajmuje mi godzinę. Na szczycie idę kawałek niebieskim szlakiem by zrobić zdjęcie na wschód, zanim zwrócę się na zachód. Idę odkrytym terenem, dość malowniczym, ale nie są to klasyczne połoniny. To raczej łąka, którą na dodatek ktoś skosił. Po 33 minutach w lewo odchodzi betonowa droga do Serednicy, ale ja ciągnę dalej przez kolejne 15 minut. Na końcu robię półgodzinną przerwę wygrzewając się w słońcu i wietrząc nogi.

Skomentuj

