Wieża kościoła w Raszowie

Wieża kościoła w Raszowie by Polek
Wieża kościoła w Raszowie, a photo by Polek on Flickr.

Rano okazuje się, że mam wciąż mokre skarpetki, których zapomniałem powiesić na grzejniku. Trzeba będzie uruchomić drugie, a te może wyschną, na plecaku. Buty też mokre, przez moment, zawsze po założeniu, jest mniej przyjemnie, ale szybko zapominam o dyskomforcie.
Zanim jednak założymy buty jemy śniadanie, obfite, by zjeść zakupy z Kamiennej Góry, wciągam 20dkg polędwicy sopockiej, na dwa posiedzenia, z serem żółtym. D zasmakowała kaszka z mieszanką suszonych owoców. Mimo względnie opanowanego rannego pakowania nie wyrabiamy się ze startem o 9. Pogoda nawet zachęca, widoczność jest dobra, chmury ciekawie przykrywają wierchołki gór, zapowiada się ładniejszy dzień niż wczoraj.
Idziemy w górę wsi, mijając sklep spożywczy, oraz mobilny sklep z warzywami, z którym mijamy się trzykrotnie. Przy tutejszym kościele znajduje się nie lada gratka dla wielbicieli renesansowych epitafiów – mauzoleum Schaffgotschów. Niestety kościół jest zamknięty, w gablocie ani słowa o możliwości zwiedzania, a w pobliżu nie widać budynku plebanii. Obchodzimy budowlę, która jest częściowo wyremontowana, ale prócz renesanowego portalu niczego interesującego w murach nie ma. Skręcamy przed kościołem w prawo, i idziemy obok warsztatu samochodowego, idzie się łatwo i przyjemnie, za łatwo. Spoglądam na mapę i okazuje się, że skręciliśmy za wcześnie. Ech, zawsze, nawet 300 metrów na darmo, wywołuję skrzywienie na ustach. Trzeba wracać, co trwa ledwie kilka minut. Dobrze że to początek dnia.
Wchodzimy wyżej, mijając piękny dom po lewej i skręcamy w kolejną, właściwą już ścieżkę rowerową, w stronę Wieściszowic. Jest 10:20.