Chata Hvezda

Chata Hvezda by Polek
Chata Hvezda, a photo by Polek on Flickr.

Z Supi Hnizdo schodzimy o 16:45. Późno, robi się późno. 10 minut dalej jest Skalni Divadlo – grupa skał przypominająca amfiteatr. Wyprzedzam D o minutę, zauważam zejście do punktu widokowego, nawet ją wołam, tyle że … znika. Musiała przeoczyć ten moment i poszła dalej, wyciągam telefon, ale odzywa się sekretarka – nie ma przecież roamingu. Przyśpieszam i dzięki temu przy kaplicy i schronisku jestem o 17:10. Widzę ją, i słyszę, bo mnie woła. Trochę strachu jej napuściłem, myślała, że mnie goni.
Schronisko jest spore, ale dopiero wejście do środka zaskakuje. W centralnej części jest wielka sala, wysokości budynku z wewnętrznymi balkonami, cała w drewna, z kominkiem, w którym naturalnie płonie ogień. Na dole znajdują się stoły, restauracji. Siadamy, pojawia się, uwaga, kelner z menu. Jestem poważnie głodny, stawałem godzinę temu po zastrzyk energii z tabliczki czekolady. Bez paliwa nie pojadę. Zamawiam pierś z kurczaka przykrytą boczkiem i roztopionym serem, z frytkami i surówkami (140 Kč) i Ledovy čaj (20), D gulasz z knedlami (85) i kawę po turecku (25). Jedzenie oczywiście smakuje wyśmienicie, ale może wpływ na to ma głód, nie tylko czeska kuchnia. Nie ma już wielu klientów i nie czekamy zbyt długo. Zostawiamy 25 koron napiwku, bo w sumie rachunek wynosi ich 275.
O 17:50 rozpoczynamy zejście w stronę Ostašu.

Skomentuj

