W Szwajcarce

W Szwajcarce by Polek
W Szwajcarce, a photo by Polek on Flickr.

Rano dość niemrawo się zbieram, podążając wg nie do końca przegłosowanego planu, by trasę do Bolkowa podzielić na dwa etapy – z uwagi na to, że kompletnie nie ma jak zanocować później i odcinek Bolków – Książ trzeba będzie pokonać na raz. Nocleg w Książu wstępnie potwierdziłem na niedzielę, zakładając, że i tak w środku weekendu nie będzie możliwy (wesela, etc). W Szwajcarce śpię na sali numer 4, to mały pokoik na 2 łóżka piętrowe. Są jeszcze na piętrze dwa, jeden pewnie równie mały co mój, wchodzi się do niego po tej samej stronie schodów; i duży, po drugiej stronie, w którym spałem rok temu. Oprócz mnie, ojca z synem, nocuje tu jeszcze jedna para, chłopak z dziewczyną, chyba z okazji kursu skałkowego. Widzę ich idąc na śniadanie. Instruktorzy mają swoje przyczepy, dzięki czemu nie zajmują cennych miejsc. Weekend się zbliża, i kolejny nocleg tutaj nie jest możliwy, wszystko zarezerwowane znacznie wcześniej. Zresztą nie dziwię się, pogoda zapowiada się super.

Na śniadaniu spotykam moich wczorajszych rozmówców. I tym razem dyskusja staje się jeszcze ciekawsza. Pan Krzysztof przez dwa miesiące zjeździł całe Stany, robiąc m.in. słynną Route 66, mnóstwo przygód z tym się wiąże, m.in. jak ratowała go policja gdy zakopał się w piasku w Dolinie Śmierci, lub gdy pomogła mu, gdy mało co nie stracił życia z rąk Indian naciągaczy. Syn, który notabene jest tutaj na okazję zwolnienia lekarskiego lekko się już nudzi, ale ja słucham z zaciekawieniem, czasem wtrącając coś na temat miejsc, które sam odwiedziłem. W międzyczasie do śniadania dorzucam 4 naleśniki, i taki to sposobem, z wczesnego wyjścia, do którego zachęca otwarcie rano bufetu już o 8, robi się 10:30. Oni schodzą do Jeleniej Góry i wracają kuszetkami do Warszawy, ja idę dalej.

Skomentuj

