Pomnik poszukiwacza złota

Pomnik poszukiwacza złota by Polek
Pomnik poszukiwacza złota, a photo by Polek on Flickr.

Obiad jem w Bistrze niedaleko urzędu miejskiego, dochodzi 18, postanawiam jeszcze zobaczyć budynek Muzeum Złota i idę na dworzec autobusowy. Niestety mam pecha, ostatni autobus do Bolesławca odjechał trzy minuty temu. Schodzę więc w dół, do rozjazdu dróg za torem kolejowym, skąd można jechać też chyba na Chojnów, i na przystanku zauważam, jeszcze rozkład Trans-Gaz, busy do Uniejowic przez Zagrodno. Ostatni ma jechać za kilka minut, przybliży mnie to na 8km do zamku. Trochę po czasie, ale przyjeżdża. Płacę 5zł za bilet i wysiadam jako ostatni, kierowca nie robi problemu i zatrzymuje się tam też gdzie potrzeba, nie tylko przy przystankach. Zaczynam łapać stopa na ten ostatni odcinek i żałować, że nie zaproponowałem kilku złotych za powiezienie mnie tych 6 km do wsi Grodziec. Pierwszy samochód, który jedzie zatrzymuje się, ale tylko po to by sobie uświadomić, że jedzie źle. Niestety każdy kolejny na mój widok raczej dodaje gazu. Po zapadnięciu zmroku przestaję już nawet próbować. Ostatnie dwa kilometry przez wieś robię po ciemku, kolejne dwa, do zamku także. Latarka została na wieży, mam tylko telefon do świecenia. I to jemu zawdzięczam, że docieram na górę.

Jest tak ciemno, że nie widzę, że brama jest otwarta, pierwsza z bram. I przeciskam się po spróchniałej kładce, cudem chyba nie spadając. Druga, właściwa brama, jest już zaryglowana i tutaj pozostaje użyć koła ratunkowego, czyli telefonu do pana Józefa. Szczęśliwie nie śpi, i za kilka minut otwiera bramę, również nie mając latarki. Czuję ogromną ulgę, z ust wydobywa mi się, już na schodach, na 4 piętro, jęk zwycieństwa. Straszę nim, z pewnością, mojego wybawiciela, ale pewnie myśli, że to odgłos jakiegoś ducha.

Odpowiedzi: 2 to “Pomnik poszukiwacza złota”

  1. McOzz (@mcozzz) Says:

    wow jaki freestyle🙂, normalnie Ci zazdroszczę

  2. Magazynier Says:

    z Pawła zawsze był mocny zawodnik więc wcale mnie nie dziwi co tam wyprawia na tym dolnym śląsku🙂 Jedynie co – żałuję, że mnie tam nie ma w tych skądinąd znanych miejscach (może nie wszystkich ale większości)

Skomentuj

