Poturówka

Poturówka by Polek
Poturówka, a photo by Polek on Flickr.

Zatrzymałem się w Poturówce, nazwa pochodzi od nazwiska właścicielki. Faktycznie jest to wielki dom, połączony chyba z jakimiś pozostałościami po manufakturze, zasilanej z elektrowni wodnej, która jest tuż obok, na małej odnodze Bobru. Właściwie to jestem na wyspie! Elektrownia nie działa, a przyczyną jest mały konflikt między właśnie moją gospodynią, a przedsiębiorstwem zarządzającym siłownią. Faktycznie to nie mają dostępu do maszyn bez jakiegoś kawałka działki, przez jakiś czas nawet pracowali mimo tego, ale czasy bezprawia, przynajmniej tu, się skończyły. W każdym razie raz przyczynili się do podtopienia tego terenu, nie podnosząc odpowiednio wcześniej grodzi na rzece, co nie polepszyło stosunków sąsiedzkich.

Do późnych godzin nocnych na parterze uwijała się ekipa od układania podłogi, wynajęta akurat na jeden dzień. Zasnąłem zmęczony nie zwracając uwagi na hałasy. Rano nie mam powodów by się spieszyć. W przeciwieństwie do poprzedniego miejsca tutaj nie mam łazienki w pokoju, jest jedna, na całe piętro, służąca również jako zmywalnia do naczyń – mini kuchnia urządzona przed wejściem do mojego pokoju nie ma zlewu. Ale ma lodówkę, gdzie chowam nakupione wędliny, sery i masło. Zrobiłem zakupy mniej więcej na 4 dni – tyle szacowałem, że mogę nawet tu pozostać. Ale nie sądzę, że wysiedzę tyle w jednym miejscu. Póki co jest wciąż ładna pogoda. Korzystam wreszcie z normalnej łazienki, w której zlew jest wystarczająco szeroki i dający się zakorkować i zaraz po umyciu głowy robię pranie.

Skomentuj

