W Płóczkach Górnych

W Płóczkach Górnych by Polek
W Płóczkach Górnych, a photo by Polek on Flickr.

Rano zjadam małą kaszkę ze skrojonymi szuszonkami i odkrywam, że tego mi brakowało. Zjem ją, będzie lżej. Kończę chleb, i plecak pakuje się bardziej, część rzeczy trzymanych w zwykłej torbie z supermarketu znalazło miejsce w pojemnikach. Zniknęły puszki, zostały dwie, dżemów mniej. Będzie dobrze. Wychodząc spotykam starszego pana, który mnie wczoraj wpuścił, ucinamy sobie dość długą pogawędkę, w której staram się wytłumaczyć jemu i sobie po co to wszystko robię. Nie jest to łatwe i nie wiem czy mi się udaje. Wracają właściciele, trzeba brać się do roboty. On też tam pracuje, żegnamy się i ruszam w dalszą drogę.

Szlak mój wiedzie ulicą, która jak na ulicę kończącą się w następnej wsi – Nagórze, jest dość ruchliwa. Dochodzę do kościoła św Bartłomieja, który ma piękną gotycką bryłę, manswerkowe okna, wysoką wieżę bez wejścia z zewnątrz, z barokowym hełmem – oczywiście jest zamknięty. Nie ma tu, często spotykanych na tych ziemiach, epitafiów wmurowanych w ściany, moża poza jedną płytą. Schodzę po drugiej stronie wzniesienia ponownie na główną drogę. Szczęśliwe po drugiej stronie potoku wiedzie alternatywna węższa ulica, którą poprowadzony jest zielony szlak turystyczny. To też dość typowe tutaj, idę nią jak daleko się da. Mijam zabudowania, które widziałem wczoraj, musiałem więc tędy schodzić, okazuje się też, że minąłem Gościniec pod Zgniłym Jajem, nie było samochodów wtedy, nie ma i teraz. Ech, szkoda słów. Pod koniec wsi muszę wrócić na główną drogę, boczna zanika. Kończą się za jakiś czas Płóczki Górne, na jakieś 500 metrów droga pozbywa się zabudowań, i zaczynają się Płóczki Dolne. Dochodzę do drogi z Gryfowa i postanawiam trochę odpocząć na przystanku i ewentualnie podjąć decyzję czy cofnę się do jaskin, które są podobno w pobliżu.

Skomentuj

