Zamek Czocha

Zamek Czocha by Polek
Zamek Czocha, a photo by Polek on Flickr.

Sucha zaczyna się zaraz po powrocie na główną szosę do Gryfowa. Zamek, a właściwie zabudowania gospodarstwa zamkowego widać z daleka, a brama jest jakby usytułowana na wprost drogi. Czuć atmosferę, jakiegoś średniowiecznego grodu.
Mijam bramę, ale sam zagaduję strażnika pytając o hotel, patrzy się na mnie trochę dziwnie, pytając dwukrotnie czy na pewno mi chodzi o spanie w zamku. Lubię takie sytuacje.

Odbieram klucz, do pokoju na drugim piętrze (207), biorę długi prysznic, i przebiegam w cywilne ciuchy, o które właśnie na takie okazje poszerzyłem swój bagaż. Oczywiście bardzo lekkie. Zjadam na kolacje rosół, i kotlek dziewki zamkowej (czyli pierś kurczaka). Główna sala restaturacji jest akurat w remoncie, dzięki czemu mam okazję zajrzeć do takiej mniejszej, na 20 osób. Na ścianach piękna boazeria i dekoracja snycerska, na stropie obraz , tylko podłodze brakuje … intarsji.
WiFi raz działa, raz nie działa. Hotel jest pusty, może poza parą którą minąłem na moście, podobno zatrzymali się na dwie noce w sali książencej i zamówili nocne zwiedzanie – 3000, kryzysu nie ma w kraju – stwierdza kelner i dopisuje mi obiad do rachunku pokoju.
Po 22 zaczyna boleć mnie głowa (pewnie po piwie), czuję zmęczenie i kladę się spać.

Odpowiedzi: 5 to “Zamek Czocha”

  1. McOzz (@mcozzz) Says:

    nie zapomnij o degustacji miodów pitnych w podziemiach Zamku🙂

  2. Magazynier Says:

    oczywiście tajemnych przejść nie zaliczyłeś, zatem trzeba będzie na zamek wrócić … może z ekipą digital…🙂

  3. Borg Says:

    chyba nie napisales ile nocleg kosztowal w tym zamku fajnym, zazdroszcze ci tego czoha, kurde no🙂

    • polek Says:

      Nocleg kosztował 130zł. Obiad zjadłem spory: rosół: 6, drugie: 28, piwo też 6. Jak na restaurację w hotelu nie są to ceny powalające, przyzwoite wręcz. Nominalnie jedynka kosztuje 185zł. Są też pokoje ekonomiczne, z łazienką na zewnątrz za 145zł, tak coś mi mignęło w drukowanym cenniku. Porównując Czochę do innych noclegów w zamkach (Międzylesie, Sucha Beskidzka) to jest tu najfajniej, a wcale nie najdrożej (choć po uwzględnieniu nie małej promocji)

Skomentuj

