Kamienice z podcieniami na rynku w Leśnej

Kamienice z podcieniami na rynku w Leśnej by Polek
Kamienice z podcieniami na rynku w Leśnej, a photo by Polek on Flickr.

Droga do Leśnej zajęła mi jakieś cztery godziny. Zgodnie z planem opuściłem Kaskadę około ósmej, ale wejście na właściwą drogę chwilę mi zajęło. Zatrzymałem się na dłużej przy kościele luterańskim (jako jedyny pozostał taki od czasu reformacji) pod wezwaniem Marii Panny, a później krążyłem po Parku na Kamiennej Górze, zagadując trzy panie sprzątające park, akruat miały dłuższą przerwę. Minąłem kopalnię bazaltu, czyli wielką dziurę w ziemi, i zagłębiłem się w las przy strzelnicy służb granicznych – wstęp wzbroniony. W lesie oznakowanie nie poprawiło się i szedłem głównie na czuja i mapę. Opuściłem szlak drogą do Kościelnik, gdzie obejrzałem zamurowany kościół, czyli obiekt zabytkowy – wstęp wzbroniony. Dalszy etap przebiegał już asfaltem, przez Szyszkową i Smolnik. Wcześniej szlak zielony szedł właśnie tędy o czym świadczyły pozostawione tu i ówdzie znaki. Główna droga do Leśnej idzie po drugiej stronie Kwisy, więc samochody mijały mnie jedynie sporadycznie. W Leśnej byłem trochę po dwunastej.

Skomentuj

