Iwonicz

Dzisiejszy dzien to trzeci z kolei dzien siapiacego deszczu. Mozna isc gdy jest zimno, i gdy zacina wiatr; mozna isc gdy chmury sa nisko i nic nie widac; mozna zmoknac i wyschnac nastepnego dnia w sloncu, pod warunkiem, ze jest szansa na to slonce. Ide z ta nadzieja na poprawe pogody, i choc powiadaja, ze nadzieja umiera ostatnia, to z moja nadzieja jest coraz gorzej. Dzis szczegolnie dala mi sie we znaki nie droga na Cergowa, gdy sie kompletnie pogubilem w lesie, nie droga w dol, gdzie w pewnym momencie zeslizgnalem sie w kaluze calym butem a podpierajacym kolanem pacnalem w bloto, popalic mi dal prosty odcinek asfaltu na ktorym rece w mokrych rekawiczkach zaczely mi marznac potwornie. Zaczalem wymiekac.
Teraz rekawiczki mam juz suche. Zatrzymalem sie w pokoiku w ktorym dziala grzejnik, co jest duzym postepem w porownaniu do ostatnich noclegow. Mam szanse na podsuszenie butow, skarpet, wszystkiego. Nawet laminowanych map, ktore takze lapia wode, lezac na dnie plecaka (gdzie zbiera sie woda, podczas drogi, mimo ochraniajacej plecak plachty). No ale takie luksusy w centrum bija dotchczasowy rekord noclegu – 50zl. Ale lepiej jest niz wczoraj, chocby dlatego ze jest tu radio, i jest czajnik, wiec troche mniej doskwiera samotnosc i moge zrobic sobie kolacje jak sie patrzy. Choc wciaz trawie ogromny obiad (barszcz z uszkami, wielka porcja filetu z kurczaka z frytkami i surowkami, i do tego grzane piwo). W porownaniu do wczorajszego posilku jest tu taniej, a porcje wieksze. Zjadlem go w jazzowym barze na przeciwko restauracji Iwniczanka. Skrecilem do niego w ostatniej chwili, no i tak mi sie ta duza porcja spodobala, ze sie w nim zatrzymalem, w pokojach goscinnych nad nim. Standard nie jest moze zbyt wysoki, ale grzeja – to najwazniejsze! To byl tez glowny dla mnie argument (i ze nie musialem wiecej szukac).

Skomentuj

